Estetiska ämnen

Hitta inspiration och beskrivning om filmer vi stolt lyft inom de estetiska ämnen.  Träna elevernas berättande med film? Eller inspireras av de stora konstnärerna genom tiderna? Läs rubrikerna nedan och klicka dig fram. Bildlänken öppnar upp pdf:en i ett nytt fönster.

Många gånger kan en och samma film lyfta flera ämnens centrala innehåll varför det är fördelaktigt med film för att ibland hjälpa eleverna skapa sammanhang. (Men också för er ämneslärare för att samarbeta och frigöra någon undervisningstimme i ert ämne.)

Alla filmerna finns för dig som har Film och Skola. Har du inte tillgång till vår tjänst går de flesta filmerna att köpa på dvd.

Konsten att BERÄTTA - tala, skriva, teckna, filma - pdf Konstverk speglar sin tid - pdf Tänkvärt - underhållande om idéernas historia - pdf Världens största konstnärer - pdf