Språk

Hitta inspiration och beskrivning om filmer vi stolt lyft inom de olika språkämnena. Fördjupa er i de grekiska myterna? Eller hitta pedagogiska filmer för förskolan? Läs rubrikerna nedan och klicka dig fram. Bildlänken öppnar upp pdf:en i ett nytt fönster.

Många gånger kan en och samma film lyfta flera ämnens centrala innehåll varför det är fördelaktigt med film för att ibland hjälpa eleverna skapa sammanhang. (Men också för er ämneslärare för att samarbeta och frigöra någon undervisningstimme i ert ämne.)

Alla filmerna finns för dig som har Film och Skola. Har du inte tillgång till vår tjänst går de flesta filmerna att köpa på dvd.

Sagostund - pdf Konsten att BERÄTTA - tala, skriva, teckna, filma - pdf Nationella MINORITETER - kunskap ger samförstånd - pdf Förskolebladet - kul och lärorikt för de yngre - pdf Klartänkt - vetenskap kontra pseudovetenskap - pdf Clear Thinking - Klartänkt in english - pdf Earth Savers - inspiration till blivande miljöhjältar - pdf De stora grekiska myterna - möt antikens gudar och hjältar - pdf Tänkvärt - underhållande om idéernas historia - pdf Evas känslokoll - känslor sitter i hela kroppen - pdf Tema tyska och engelska - pdf Grekisk mytologi - pdf Tema engelska - pdf