Filmnavet Fysik

Förnybara energikällor

Energikällor är en förutsättning för att vi ska kunna värma upp våra hus, kunna ladda mobilen och köra våra bilar. Men vilka energikällor finns och hur fungerar de? Vad är skillnaden på förnybara och lagrade energikällor? Vilka fördelar och nackdelar har de olika energikällorna? Den här filmen handlar om de vanligaste förnybara energikällorna som till exempel vattenenergi, vindenergi, solenergi och biogas.

Häng med Alva och Alvin när de tar reda vilka förnybara energikällor som finns och hur de fungerar. Vilken energikälla tycker de är bäst?

Miniserien Energikällor består av två filmer. Den ena handlar om Förnybara energikällor och den andra filmen om Lagrade energikällor.

• Produktionsland: Sverige
  • Bolag: HamarkFilm