Utbildningsfilm Engelska

Just so Darwin II – Why is the platypus so unusual? (engelskt tal och text)

Säsong 2. del 5 av 7
Once, a young platypus called Peter hatched from his egg. One morning he woke up and his mother wasn't there. He tried to find her. He asked a kookaburra if she was his mother. She said that although he did have a beak like hers, she also had feathers and Peter had fur. He asked a kangaroo if she was his mother. The kangaroo said that although she did have fur, she didn't have webbed feet like Peter.
Peter went back to the water and found a duck with webbed feet. The duck said she wasn't his mother, as he had a long tail and she didn't. Peter found a crocodile with a long tail, but the crocodile said his tail was different and he also had sharp teeth.
Duck decided Peter was a platypus. Kangaroo added that Peter had a poisonous spine to defend himself against the crocodile. Peter then went back to the river and found his mother.

Sam, en 7-årig sköldpadda, älskar att höra sin farfar Charlie berätta historier om olika djur och varför djuren är som de är. De berättelser som Farfar Charlie berättar har förts vidare till honom genom generationer av sköldpaddor. Det började när en liten sköldpadda hörde dem för många, många år sedan. Varje berättelse har en eller två viktiga idéer baserade på Darwins teorier.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Produktionsår: 2009