Utbildningsfilm Engelska

Just so Darwin I – Why does an elephant have a trunk? (engelskt tal och text)

Säsong 1, del 1 av 6
Sam, a young tortoise, asks Grandad Charlie for a bedtime story about the elephant's trunk. Grandad tells of a father elephant teaching Junior about all the things he could do with his trunk. Elephants use their trunks to reach leaves on tall trees, to drink and to wash. Trumpeting helps to frighten off predators such as lions. Elephants can even use their trunks to help them breathe when they are underwater.

Sam, en 7-årig sköldpadda, älskar att höra sin farfar Charlie berätta historier om olika djur och varför djuren är som de är. De berättelser som Farfar Charlie berättar har förts vidare till honom genom generationer av sköldpaddor. Det började när en liten sköldpadda hörde dem för många, många år sedan. Varje berättelse har en eller två viktiga idéer baserade på Darwins teorier.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Produktionsår: 2009