Utbildningsfilm Engelska

Just so Darwin II – Why is the cactus so popular? (engelskt tal och text)

Säsong 2, del 4 av 7
Grandad Charlie, an elderly tortoise, and his grandson Sam are caught in a rain storm. They pass the time with a story about the cactus. A family of woodpeckers is blown into the desert by a storm and get lost. The desert becomes dry and very hot. A scorpion and a lizard tell the woodpeckers they need to find a cactus as they contain water and insects. Mother woodpecker finds a cactus and the family have a drink. Grandad Charlie explains that a cactus is like a big water tank holding lots of rainwater and has a waxy skin to stop the water evaporating in the sun. Woodpeckers which eat their fruit help more cacti to grow by spreading the seeds.

Sam, en 7-årig sköldpadda, älskar att höra sin farfar Charlie berätta historier om olika djur och varför djuren är som de är. De berättelser som Farfar Charlie berättar har förts vidare till honom genom generationer av sköldpaddor. Det började när en liten sköldpadda hörde dem för många, många år sedan. Varje berättelse har en eller två viktiga idéer baserade på Darwins teorier.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Produktionsår: 2009