Utbildningsfilm Engelska

Just so Darwin II – Why are tortoises different? (engelskt tal och text)

Säsong 2, del 3 av 7
Sam, a young tortoise, asks Grandad Charlie if tortoises all look the same. Grandad Charlie tells Sam why some tortoises look different. Long ago, tortoises living on an island with plenty of food all looked the same. Sometimes tortoises went to different islands where food was scarce and higher up from the ground, so it was more difficult for them to reach. After a long time, some tortoises were born with longer legs and necks, allowing them to feed more easily. Some had shells which were a different shape to allow them to stretch upwards. These tortoises survived the best. On other islands, there was plenty of food and water and no predators, so tortoises here could grow very large. Some of their young were born bigger and over many generations they became giant tortoises.

Sam, en 7-årig sköldpadda, älskar att höra sin farfar Charlie berätta historier om olika djur och varför djuren är som de är. De berättelser som Farfar Charlie berättar har förts vidare till honom genom generationer av sköldpaddor. Det började när en liten sköldpadda hörde dem för många, många år sedan. Varje berättelse har en eller två viktiga idéer baserade på Darwins teorier.

• Produktionsland: Storbritannien
  • Produktionsår: 2009