Utbildningsfilm Religion

Domedagen

Pandemier, krig och accelererande klimatförändringar hotar mänskligheten. Det är lätt att bli nedslagen av alla dåliga nyheter och känna vånda inför framtiden. Anna Lindman från SVT möter klimataktivister, präster, psykolog och troende för att tala om farhågor och förhoppningar inför en hotfull framtid.

De vi möter är bland annat Ell och Isabelle som har blivit klimataktivister i en fråga som visat sig vara den fråga som oroar svenska ungdomar mest. Frikyrkopastorn Holger som ser tecken på Jesus snara återkomst. Camilla Lif en lugnande präst från spanarna i P1 och Anders Hansen som försöker sätta ord på och lugna den oro man kan känna inför framtiden.

Obs, filmen är det första avsnittet i en serie om fem delar. Endast detta avsnitt är planerat att släppas.

SVT logotyp

• Produktionsland: Sverige