Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film
headphones

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Pedagogiska Frågor

Didaktorn : Att veta vad man gör

Hur du använder teknik i klassrummet påverkar hur mycket dina elever lär sig, det visar forskning av professor Åke Grönlund och docent Annika Agélii Genlott vid Örebro universitet. De har tillsammans tagit fram en ny modell för läs- och skrivträning som nu ska spridas på nationell nivå. Här berättar de om arbetet, resultatet och erfarenheterna. Och vilka saker du ska tänka på om du planerar att använda mer teknik i undervisningen.
  • Originaltitel: Didaktorn : Att veta vad man gör
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Natanael Derwinger, Åke Grönlund, Annika Agélii Genlott
  • Produktionsår: 2016
  • Ämnen: Pedagogiska frågor IT, medier och digital kompetens
  • Språk: Svenska
  • Speltid: 15 min
  • Tillgänglig till: 2025-06-30