Hoppa till innehåll
  Vänligen logga in för att se på film
headphones

Här kan du skapa ett klipp

Obs! tidskoden blir inte alltid exakt. Klippet kan börja någon sekund före eller efter vald tid.
Ange tiden i formatet, (mm:ss)

Kopiera den skapade länken till adressfältet i din webbläsare

UR Pedagogiska Frågor

Didaktorn : Planerad feedback

Hur får man elever att ta till sig den feedback de får? Den frågan ställde sig läraren Tommy Lucassi efter att i åratal noterat att hans elever inte verkade ta till sig den feedback han gav i samband med läxförhör och prov. Lösningen han fann var lika enkel som självklar - att planera bättre och formulera sig tydligare. När han väl fått dem att ta till sig responsen, märkte han också att eleverna lärde sig snabbare och att han själv sparade tid. "Som lärare har du ett ansvar att använda de pedagogiska tekniker som vi vet fungerar för ökad inlärning", säger Tommy Lucassi.