Spelfilm plus Drama

Hip Hip Hora!

Sofie, 13 år, och hennes två bästisar Emma och Amanda ska just börja på högstadiet. Deras drömmar, särskilt Sofies, handlar mest om hur de ska bli tillsammans med skolans snyggaste och coolaste killar. Allt tycks bli verklighet när de blir bjudna på sin första riktiga fest av några grabbar. Sofie häller dock i sig alkohol och kvällen slutar i medvetslöshet.
Grabbarna i gänget är inte sena att utnyttja situationen. Medan hon är medvetslös tar Mouse och Jens några förnedrande bilder på henne. Efter detta stämplas Sofie som skolans ”hora”. Hennes enda trygghet är pappa Krister, men deras relation förändras när han får veta vad som har hänt.

• Bolag: Sandrew Metronome
  • Regissör: Teresa Fabik