Spelfilm plus Komedi

Los Bando

Bästa vännerna Grim och Aksel har drömt om att vinna "Norska Mästerskapet i Rock" sedan de var åtta. Tillsammans bildar de gruppen "Los Bando Immortale". Grim spelar trummor och Aksel sjunger och spelar gitarr. Men Aksels sångröst är inte bra, snarare helt förfärlig. Men Grim vågar inte säga det till Aksel. När de oväntat väljs ut för att delta i NM i Rock måste Grim hitta en lösning - och det snabbt. Efter en misslyckad basist-audition, får de med sig nio år gamla Thilda på cello - och den lokala rallytalangen Martin som chaufför, i tron att han har körkort.

Los Bando är en charmig spelfilm om identitet, att följa sina drömmar, tro på sig själv och vänskap. Filmen kan användas i högstadiet och åk 6, 7, 8, 9 för arbete inom exempelvis svenska, musik och samhällskunskap. Handledning finns. Filmen invigde BUFF 2018 – Filmfestivalen för barn och unga.

• Produktionsland: Norge
  • Bolag: Noble Entertainment