Spelfilm plus Komedi, Drama, Musik

Familjen Belier

I familjen Bélier är alla döva förutom 16-åriga Paula, som tar hand om alla utom sig själv. Hon fungerar som föräldrarnas språkrör i vardagslivet och är oumbärlig för familjen. Vad hennes föräldrar inte vet är att dottern har en fantastisk talang för sång vilket Paulas musiklärare snart upptäcker. Han övertygar Paula att ställa upp i en audition utlyst av Radio France i Paris som kan leda till att hon kommer in på sina drömmars musikutbildning. Paula ställs nu inför sitt livs svåraste val - att stanna kvar hos sin familj eller uppfylla sina drömmar.

Familjen Bélier är en äkta feelgood-film om att bli vuxen och våga ta det första steget samt som förälder att våga släppa taget.

• Originaltitel: La famille Bélier
  • Produktionsland: Frankrike