Spelfilm plus Drama

Det här är vår värld

Sommaren då Jia flyttar in blir alldeles speciell för Sun. Äntligen får hon den bästa vän som hon har saknat. Men när skolan börjar förändras allt. Jia börjar umgås med andra tjejer i klassen och Sun hamnar återigen utanför. Sun hämnas på Jia och via en serie av incidenter fortsätter de att såra varandra alltmedan relationen dem emellan förändras. Går det att bli vänner igen? En gripande film om att inte ha någon vän under åren då vänner betyder som mest.

Skicklig långfilmsdebut och ömsint skildring av två ensamma flickor som först blir vänner men sedan ovänner på grund av en dysfunktionell gruppdynamik i klassen. Kan de bli vänner igen? Diskutera hur vi ska lära oss att umgås utan att utesluta någon! Visades på BUFF 2017.

Rekommenderad ålder: 10 - 12 år, årskurs 4 - 6
Temamobbning, utanförskap, vänskap, klasskillnader, materialism

A-märkt film ikon  A-märkt film

• Originaltitel: U-Ri-Deul