UR Pedagogiska Frågor

Ingrid Wissting är specialpedagog och Ansa Messner är lärare i svenska och engelska på Igelbodaskolan i Nacka. De berättar om hur de arbetar med att upptäcka och ta hand om särbegåvade elever i skolan. De visar på skillnaderna mellan särbegåvade och högpresterande elever, något de märkt att många lärare tror hänger samman. Egna iakttagelser och erfarenheter blandas med konkreta tips. Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm. Arrangör: Mensa Sverige.
  • Actors: Ingrid WisstingAnsa Messner;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Begåvning - tillgång eller belastning? : Olika men lika inför skollagen
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2015