UR Pedagogiska Frågor

Ken Engström blev som barn placerad på särskola där inlärningstakten var låg. Han gick där i två läsår och återvände sedan till en vanlig klass. Vid 28 års ålder gjorde han ett intelligenstest och resultatet visade på en IQ över 130. Det ledde till ett medlemskap i Mensa. Med ett stärkt självförtroende beslutade han sig för att läsa in gymnasiekompetensen och våren 2015 beräknas han avlägga dubbla examina vid högskolan. Inspelat den 11 december 2014 i Radiohuset i Stockholm. Arrangör: Mensa Sverige.
  • Actors: Ken Engström;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Begåvning - tillgång eller belastning? : Kallad dum tills man tror på det
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2015