UR Engelska

Family Foster : Jamaica

Reggae, ska, dancehall och dub är musikstilar som kommer från Jamaica, och popmusik har alltid varit en stor inspiration för alla som vill lära sig engelska. Vi möter Bishop Ray Foster som håller på att spela in en skiva, men hans musik hörs bäst när det blir dags för en fyra timmar lång gudstjänst i hans färgglada kyrka där han leder församlingen i en intensiv extas. Två experter berättar om landets musikaliska historia och dess internationella framgång, och vi följer med till huset som tillhörde Jamaicas mest välkände artist, Bob Marley. Dessutom får Petra "September" Marklund hjälp av sångpedagogen Zanna Hultén med att utnyttja engelskans alla vokaler på bästa sätt för att få fram rätt känsla i sina låtar.
  • Originaltitel: Family Foster : Jamaica
  • Bolag: Tacoma för UR