UR Engelska

Family Foster : England

Var någonstans uppstod det engelska språket? Keith och Julia Foster står på Englands nordöstra kust dit båtar kom för 1500 år sedan med folk som talade ett språk som senare skulle utvecklas till världsspråket engelska. De träffar Fosters på BBC Radio och på en PR-byrå som använder språket på ett mycket kreativt sätt. Vi möter världens främsta expert på engelskans framtid under en traditionell engelsk regnskur. Och under en båttur bredvid det gamla universitetet i Cambridge har pappa Keith och dotter Julia svårt att hålla sams. Dessutom: Yen Yen Woo och Colin Goh - två singaporianer bosatta i New York - berättar om hur deras andra film blev censurerad samt vad "granfudder road" betyder på singlish.
  • Originaltitel: Family Foster : England
  • Bolag: Tacoma för UR