Didaktorn : Planerad feedback
Hur får man elever att ta till sig den feedback de får? Den frågan ställde sig läraren Tommy Lucassi efter att i åratal noterat att hans elever inte verkade ta till sig den feedback han gav i samband med läxförhör och prov. Lösningen han fann var lika enkel som självklar - att planera bättre och formulera sig tydligare. När han väl fått dem att ta till sig responsen, märkte han också att eleverna lärde sig snabbare och att han själv sparade tid. "Som lärare har du ett ansvar att använda de pedagogiska tekniker som vi vet fungerar för ökad inlärning", säger Tommy Lucassi.- Originaltitel: Didaktorn : Planerad feedback
- Bolag: UR
- Medverkande: Natanael Derwinger, Tommy Lucassi
- Produktionsår: 2015
- Ämnen: Pedagogiska frågor Betyg och bedömning Didaktik och metod
- Språk: Svenska
- Speltid: 15 min
- Tillgänglig till: 2025-06-30