Spelfilm plus Barnfilm

Varghunden

Allt tar plats under guldruschen under 1890-talet i Alaska och vi får följa Vittand, en varghund som får uppleva både det värsta och det bästa av människor. Historien börjar med att Vittand är skadad och övergiven efter ett hundslagsmål. Vi får följa hans liv innan och hur det utvecklat sig från nyfiken valp med mamma i det vilda, till äventyret som leder honom till hålan Fort Yukon.

En ny animerad film baserad på Jack Londons äventyrliga och klassiska roman “Varghunden”.

”Stark trea till denna klassiker i lite gammaldags matiné-tappning. Spännande och lite sorglig om kampen för överlevnad.
Betyg: 3” SR P4

Gripande om överlevnad och vänskap. Filmens fyrbente hjälte och dess mänskliga karaktärer är intressanta och älskvärda. /.../ Källa filmbolaget

• Originaltitel: Croc-Blanc
  • Produktionsland: Frankrike/USA/Luxemburg