Spelfilm plus Barnfilm/äventyr

Djungelgänget – långfilmen

Djungeln är i fara! – det finns bara ett gäng som kan rädda den: Djungelgänget =  50% pingvin, 50% tiger, 100% hjälte! Tigerpingvinen Morris och resten av Djungelgänget har de senaste åren sett till att frid och fröjd råder i djungeln. Ända tills de en dag råkar möta deras farligaste motståndare någonsin – koalan Igor. För att hindra Igors onda planer att utplåna hela djungeln måste Djungelgänget använda all sin list och sitt mod, men också börja samarbeta med de mystiska ”Mästarna” som funnits i djungeln sedan urminnes tider.

”/.../ när man kommit över alla udda beteenden är det fablernas värld som det brukar vara. Generationer som misstror varandra, men får lära sig att samarbete är bäst. Svaga får visa sig starka. Babianer kan vara oväntat överlägsna elefanter i maktkamp. Även en guldfisk i en skål kan visa sig chockerande handlingskraftig på land. Full fart och underhållande slapstick och repliker” Jens Peterson, Aftonbladet

• Originaltitel: Les as de la jungle
  • Produktionsland: Frankrike
  • Bolag: Njutafilms