UR Pedagogiska Frågor

Utbildningspolitiker och kulturpolitiker på olika nivåer diskuterar hur utbildningskedjan kan länkas samman för att säkra det professionella musiklivets kompetensförsörjning. Medverkande: Christer Nylander (L), Linus Sköld (S), Amanda Lind (MP), Gunn Öjebrandt (KD), och Fredrik Håkansson (KD). Moderator: Johannes Hylander. Inspelat den 22 mars 2022 i Kungasalen på Kungliga musikhögskolan. Arrangör: Kungliga musikhögskolan, Svensk scenkonst och Kungliga musikaliska akademien.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Riksting för västerländsk konstmusik : Har det svenska musikundret någon framtid?
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Christer Nylander, Linus Sköld, Amanda Lind, Gunn Öjebrandt, Fredrik Håkansson, Johannes Hylander
  • Produktionsår: 2022
  • Ämnen: Musik Klassisk musik och konstmusik Pedagogiska frågor