UR Information Och Media

Hur ser nästa stora spel ut, vilken är berättelsen och vilken teknik kommer vi se mer av? Spelforskare och experter siar om framtidens spel. Medverkande: Jimmy Andersson, forskningsassistent och adjunkt i neurovetenskap, Jenny Brusk, lektor i datavetenskap, Torbjörn Svensson, adjunkt i medier, estetik och berättande, Victor Bankler, adjunkt i informationsteknologi, Henrik Engström, professor i informationsteknologi, och Louise Persson, adjunkt i medier, estetik och berättande. Moderator: Ina Lundström. Inspelat i Balthazar Science Center i Skövde den 7 juni 2021. Arrangör: Högskolan i Skövde.
  • Actors: Jimmy AnderssonJenny BruskTorbjörn SvenssonVictor BanklerHenrik EngströmLouise PerssonIna Lundström;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Om spel och spelutveckling från Högskolan i Skövde : Vad spelar vi i framtiden?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2021