UR Information Och Media

Allt som krävs är en bra idé, en källare och några datorer för att utveckla nästa svenska spelsuccé - eller? Ett samtal om myterna om spelutveckling och hur det egentligen går till. Medverkande: Henrik Engström, professor i informationsteknologi, Tobias Karlsson, spelutvecklare och doktorand, och Jenny Brusk, lektor i datavetenskap. Moderator: Ina Lundström. Inspelat i Balthazar Science Center i Skövde den 7 juni 2021. Arrangör: Högskolan i Skövde.
  • Actors: Jenny BruskIna LundströmHenrik EngströmTobias Karlsson;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Om spel och spelutveckling från Högskolan i Skövde : Myter om spelutveckling
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2021