UR Miljö Och Hållbarhet

Energi är en av förutsättningarna för att ta sig ur fattigdom, säger Patrik Klintenberg, forskare i miljöteknik. Han berättar om elektrifieringen av landsorten i södra Afrika och vilka möjligheter och utmaningar som finns. Hållbar elektrifiering skapa bättre levnadsvillkor och arbetar för att leva upp till mål nummer 1: Ingen fattigdom och mål nummer 7: hållbar energi åt alla i Agenda 2030. Claes Jonsson är moderator. Inspelat den 9 april 2021 på Mälardalens högskola. Arrangör: Mälardalens högskola.
  • Actors: Patrik KlintenbergClaes Jonsson;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Hållbar forskning på Mälardalens högskola : Tekniken finns, men hur gör man i praktiken?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2021