UR Pedagogiska Frågor

Forskningen har visat att ungdomar som är fysiskt aktiva når bättre resultat i skolan än de som tillbringar mycket tid framför datorn. Frågestund med Örjan Ekblom, professor och idrottsfysiolog, Maria Ekblom, professor och fysioterapeut, Elin Ekblom Bak, docent och hälsopedagog, och Björn Ekblom, professor på GIH. Inspelat den 19 maj 2022 på Gymnastik- och idrottshögskolan. Arrangör: Svensk förening för fysisk aktivitet och idrottsmedicin och Gymnastik- och idrottshögskolan.
  • Actors: Örjan EkblomMaria EkblomElin Ekblom BakBjörn Ekblom;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Fysisk aktivitet och hälsa på GIH : Fysisk aktivitet och hjärnhälsa - frågestund
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2022