UR Pedagogiska Frågor

UR Samtiden - Förskolesummit 2019 : Hur påverkar den nya läroplanen förskolan?

Många förändringar ska implementeras inom förskolans verksamhet under hösten 2019. Den nya läroplanen innebär bland annat att det ställs nya krav på att alla förskolor ska använda digitala verktyg. Paneldebatt med Sonja Sheridan, professor emerita, Karin Alnervik, universitetslektor i pedagogik och Christian Eidevald, utvecklingschef för förskolan. Moderator är Mie Josefsson, universitetsadjunkt. Inspelat den 4 juni 2019 i Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangör: Utbildningsförvaltningen, Stockholm stad.
  • Actors: Sonja SheridanKarin AlnervikChristian EidevaldMie Josefsson;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Förskolesummit 2019 : Hur påverkar den nya läroplanen förskolan?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2019