UR
Pedagogiska Frågor
UR Samtiden - Förskolesummit 2017 : SEMLA - ett arbetssätt för förskolan
Olika barn behöver olika utmaningar och stöd för att lära och utvecklas. Hillevi Lenz Taguchi, professor i barn- och ungdomsvetenskap, och Anna Palmer, docent i förskoledidaktik, har utvecklat ett arbetssätt de kallar SEMLA - Socio-emotionellt och materiellt utforskande lärande. Med stöd i neurovetenskapen betonas vikten av att blanda in många sinnen, känslor och hands on-material i lärandet. Inspelat på Stockholms universitet den 15 juni 2017. Arrangörer: Stockholms stad och Stockholms universitet.
-
Originaltitel: UR Samtiden - Förskolesummit 2017 : SEMLA - ett arbetssätt för förskolan
- Bolag: UR
-
Medverkande:
Hillevi Lenz Taguchi, Anna Palmer
- Produktionsår: 2017
-
Ämnen:
Pedagogiska frågor
Förskolepedagogik
- Språk: Svenska
- Speltid: 60 min
- Tillgänglig till: 2025-06-30