UR 
                        Pedagogiska Frågor
                    
                        
UR Samtiden - Förskolesummit 2017 : SEMLA - ett arbetssätt för förskolan                        
                        Olika barn behöver olika utmaningar och stöd för att lära och utvecklas. Hillevi Lenz Taguchi, professor i barn- och ungdomsvetenskap, och Anna Palmer, docent i förskoledidaktik, har utvecklat ett arbetssätt de kallar SEMLA - Socio-emotionellt och materiellt utforskande lärande. Med stöd i neurovetenskapen betonas vikten av att blanda in många sinnen, känslor och hands on-material i lärandet. Inspelat på Stockholms universitet den 15 juni 2017. Arrangörer: Stockholms stad och Stockholms universitet.
                    
                    
                            - 
                                Originaltitel: UR Samtiden - Förskolesummit 2017 : SEMLA - ett arbetssätt för förskolan
                            
- Bolag: UR
- 
                                Medverkande:
                                Hillevi Lenz Taguchi, Anna Palmer
                            
- Produktionsår: 2017
- 
                                Ämnen:
                                
        Pedagogiska frågor
            Förskolepedagogik
                            
- Språk: Svenska
- Speltid: 60 min
- Tillgänglig till: 2026-06-30