UR Teknik

Digitala verktyg i vård och omsorg blir allt vanligare och ses av många som en lösning på många problem inom vården, inte minst vad gäller kompetensförsörjning i framtiden. På Blekinge tekniska högskola lär sig studenterna att använda och utvärdera e-hälsa redan under utbildningen. Lina Nilsson, universitetslektor i hälsovetenskap, och Terese Lindberg, universitetslektor i omvårdnad och programansvarig för sjuksköterskeprogrammet, berättar. Inspelat på Blekinge tekniska högskola i Karlskrona den 31 mars 2021. Arrangör: BTH.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Forskning för samhällets utmaningar : E-hälsa i sjuksköterskeutbildningen
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Terese Lindberg, Lina Nilsson