UR Teknik

På Blekinge tekniska högskola forskas det kring hur artificiell intelligens och maskininlärning kan användas i olika delar av samhället. Tekniken har redan idag stor betydelse för många tjänster vi använder dagligen och kommer i stora delar att prägla vår framtid. Martin Boldt, docent i datavetenskap, och Håkan Grahn, professor i datorteknik, förklarar begrepp och ger exempel ur sin forskning. Inspelat på Blekinge tekniska högskola i Karlskrona den 31 mars 2021. Arrangör: BTH.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Forskning för samhällets utmaningar : AI, maskininlärning och big data
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Håkan Grahn, Martin Boldt