UR Pedagogiska Frågor

Läraren och forskaren Johan Sidenvall berättar att undervisning genom utantillinlärning fortsätter att dominera liksom att låta eleverna jobba med rutinuppgifter. Men forskning visar att eleverna får en större förståelse för matematik om man i stället fokuserar på problemlösning. Hur kan lärare utforma en undervisning som tar hjälp av problemlösning för att skapa goda lärandesituationer? Inspelat den 7 maj på campus Sundsvall, Mittuniversitetet. Arrangör: Mittuniversitetet.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Föreläsningar från Mittuniversitetet : Hur blir en elev bättre på matte?
  • Bolag: UR
  • Produktionsår: 2021