UR Pedagogiska Frågor

Internet är en naturlig del av vardagen för nästan alla skolbarn. Men vad vet lärare om deras digitala liv? Hör Internetstiftelsens Jannike Tillå, med stöd i rapporten Svenskarna och internet, berätta om hur barns internetanvändning egentligen ser ut. Läromedelsförfattaren Boel Nygren berättar hur lärare kan synliggöra digitaliseringen för sina elever. Moderator: Kristina Alexanderson. Inspelat den 26 april 2022 på Kistamässan i Stockholm. Arrangörer: Internetstiftelsen och Easyfairs.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Digitala lektioner på Sett 2022 : Så ser elevernas digitala liv ut
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Jannike Tillå, Boel Nygren, Kristina Alexanderson