UR Information Och Media

Manfred Spitzer, professor vid University of Ulm, är oroad då allt fler studier visar på att det flitiga telefon- och datoranvändandet har förödande baksidor. När dessutom all makt är koncentrerad till några gigantiska företag och deras vilja att tjäna pengar och att styra utbudet är risken för en mänsklig fördumning stor, menar han. Inspelat den 27 november 2017 på Svenska Läkaresällskapets hus i Stockholm. Arrangör: Svenska Läkaresällskapet.
  • Actors: Manfred Spitzer;
  • Originaltitel: UR Samtiden - Den uppkopplade barnhjärnan : Risker och bieffekter av digital medieanvändning
  • Bolag: Filmriding & Company
  • Produktionsår: 2017