UR Svenska

UR Samtiden - Bokmässan 2020 : Läsa tillsammans

Att läsa tillsammans ger läsningen en extra dimension, som för många är pricken över i. Detta panelsamtal speglar en mångfald av läsecirklar i 200 högstadie- och gymnasieskolor från Ystad till Kiruna, närläsning av bilderböcker med barn i åldern 1-3 år och bokcirklar i både traditionella och nya former. Medverkande: Ann Boglind, universitetslektor i svenskämnets didaktik, Bo Andér, sammankallande i en läsecirkel med start på 1980-talet, Suad Ali, författare och statsvetare som driver en egen bokcirkel, och Ami Öhman, nytänkande förskollärare och biträdande rektor. Moderator: Mats Almegård. Inspelat den 25 september 2020 på Fotografiska i Stockholm. Arrangör: Läsrörelsen i samarbete med Norstedts.
  • Originaltitel: UR Samtiden - Bokmässan 2020 : Läsa tillsammans
  • Bolag: UR