Vänligen logga in för att se på film
UR
Pedagogiska Frågor
UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling : Observera andra och skriv bättre
Att kunna berätta en historia är svårt om man har språksvårigheter. Ett sätt att jobba med detta är genom observation. Victoria Johansson, språkforskare, och Åsa Wengelin, lektor i svenska, berättar här om en studie där mellanstadieelever fick skriva en historia medan deras klasskompisar studerade dem. Inspelat den 25 augusti 2016 på Lunds universitet. Arrangör: Linnémiljön CCL och avdelningen för logopedi, foniatri och audiologi, Lunds universitet.- Originaltitel: UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling : Observera andra och skriv bättre
- Bolag: UR
- Medverkande: Victoria Johansson, Åsa Wengelin
- Produktionsår: 2016
- Ämnen: Pedagogiska frågor Specialpedagogik
- Språk: Svenska
- Speltid: 28 min
- Tillgänglig till: 2025-06-30