UR Samhällskunskap

Rättighetsbärarna - teckenspråkstolkat : Alla barns lika värde

Är alla barn verkligen lika mycket värda? Vi träffar Ramesh som är 14 år och asylsökande. Hur går egentligen migrationslagarna ihop med barnkonventionen? Vi möter även Khulud. Hon anser inte att hon har samma rättigheter som andra barn, på grund av var hon bor och hur hon ser ut. Emma är mamma till Elin, 8 år, som har en utvecklingsstörning och behöver tillständig tillsyn och hjälp med alla grundläggande behov. Emma upplever att Elin inte anses vara lika mycket värd som andra barn.
  • Actors: Anna LindbladÅsa LindhagenMaria PersdotterMagnus DahstedtMagnus Jägerskog;
  • Originaltitel: Rättighetsbärarna - teckenspråkstolkat : Alla barns lika värde
  • Bolag: UR