Vänligen logga in för att se på film
UR
Pedagogiska Frågor
Nordiska dyslexikongressen 2024 : Typisk och atypisk språk- och läskunnighetsutveckling
Esther Greva, professor vid Ontario institute for studies in education, har fokuserat sin forskning på förutsättningarna för att lära sig ett andraspråk. Hon berättar om vilka utmaningar tvåspråkiga barn kan stöta på i sin andraspråksundervisning. Hur ofta man exponeras för text har visat sig vara avgörande för språkinlärningen. Inspelat den 22 augusti 2024 i Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangörer: Svenska dyslexistiftelsen och Svenska dyslexiföreningen.- Originaltitel: Nordiska dyslexikongressen 2024 : Typisk och atypisk språk- och läskunnighetsutveckling
- Bolag: UR
- Medverkande: Esther Greva
- Produktionsår: 2024
- Ämnen: Pedagogiska frågor Didaktik och metod Specialpedagogik Dyslexi och dyskalkyli
- Speltid: 38 min
- Tillgänglig till: 2026-06-30