Vänligen logga in för att se på film
UR
Pedagogiska Frågor
Nordiska dyslexikongressen 2024 : Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk
Hur står det egentligen till med språkinlärningen för elever som har svenska som andraspråk? Undrar Helén Egerhag, lektor i pedagogik vid Linnéuniversitet. Skillnaderna mellan elever med höga respektive låga resultat i svenska har ökat och det är i störst utsträckning flerspråkiga elever som halkar efter. Hur ska vi främja språkinlärningen för dessa elever? Inspelat den 23 augusti 2024 i Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangörer: Svenska dyslexistiftelsen och Svenska dyslexiföreningen.- Originaltitel: Nordiska dyslexikongressen 2024 : Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk
- Bolag: UR
- Medverkande: Helén Egerhag
- Produktionsår: 2024
- Ämnen: Pedagogiska frågor Didaktik och metod Specialpedagogik Dyslexi och dyskalkyli
- Speltid: 46 min
- Tillgänglig till: 2026-06-30