UR Pedagogiska Frågor

Fördjupade kunskaper och ett normkritiskt perspektiv behövs för att hitta alla särskilt begåvade barn och elever oavsett kön, kulturell eller socioekonomisk bakgrund. Lina Cederberg, Larry Rollag, Tina Alricson, och Tove Blomqvist - alla från barn- och elevhälsan i Uppsala kommun - berättar om vilka framgångsfaktorer och utmaningar de ser samt hur de arbetar idag. Freddy Grip är moderator. Inspelat den 25 januari 2024 i Hammarsköldssalen på Elmia i Jönköping. Arrangör: Jönköpings kommun.
  • Actors: Lina CederbergLarry RollagTina AlricsonTove BlomqvistFreddy Grip;
  • Originaltitel: Lärande för särskild begåvning : Ett normkritiskt perspektiv och fördjupade kunskaper
  • Bolag: Jönköpings kommun
  • Produktionsår: 2024