UR Svenska

Hur kan man se till att alla barn kan läsa bra när de går ut lågstadiet? Här berättar Linda Fälth, professor i pedagogik, om sin forskning och sitt bidrag till att bygga upp verktyget Legilexi som används av tusentals lärare för att följa elevers läsutveckling. Materialet kan dessutom användas som underlag för forskning om läsning, lässvårigheter och effektiva insatser. Inspelat den 31 januari 2024 på Linnéuniversitetet i Växjö. Arrangör: Linnéuniversitetet.
  • Originaltitel: Installationsföreläsningar vid Linnéuniversitetet : Från bokstav till förståelse
  • Bolag: Linnéuniversitetet
  • Produktionsår: 2024