UR Biologi

Inferno : Äntligen min mamma

Vi träffar en ung kvinna som skämdes för sin mamma som liten. Först senare förstod hon att modern var psykiskt sjuk. Idag har de en bättre relation och försöker ta igen sådant som de missat. Vi följer dem på en relationsmässa i Stockholm där mamman också föreläser om sin egen barndom och om hur hon själv blev sjuk. Dottern berättar om sin stökiga skoltid och den anorexi hon drabbades av och sin besvikelse när mamman inte kunde ta hand om henne. Vi träffar en före detta partner och en bror som berättar hur det är att vara närstående till en psykiskt sjuk människa. På psykakuten på S:t Görans Sjukhus i Stockholm har en kvinna låst in sig på toaletten och förmodligen stoppat upp något i underlivet. Janne Holmbring frågar folk på stan om barndomens betydelse för hur vi mår och om de älskar sina föräldrar och barn. På Radio Totalnormal läser Robert en dikt om hur han trodde att han skulle bli vräkt. Vallo som jobbar på Fountain House berättar när han förlorade sin son.