UR Samhällskunskap

Hotellpraktikanterna : Den inre resan

Över halva tiden har gått och eleverna har utvecklats som yrkesmänniskor. Men vad har de lärt sig om sig själva under dagarna i hotellvärlden? Carl-Martin tycker det är jobbigt att befinna sig i gränslandet mellan tonåren och vuxenvärlden. Nikolina har fått känna på hur tufft och stressigt det är att jobba som kock och är inte längre säker på att det är något för henne. För att bli bättre på att bemöta gäster får Jasmin gå i gladskola i receptionen. Oscar har jobbat hårt och blir belönad med att laga mat i à la carterestaurangen, något som gör Filip avundsjuk. Carl-Martin får rycka in som portier, hotellets alltiallo, och blir äcklad när han tvingas stoppa ner handen i en hotellgästs badvatten. Petra får det svettigt när hon ska servera några besvärliga pensionärer som är missnöjda med allt. Del 4 av 5.