UR Samhällskunskap

Gymnasieångest : Om panikångest, Youtube-kanaler och dans

Videobloggaren Therese Lindgren är med och berättar om hur hennes panikångest gjorde att hon hittade sig själv och en ny karriär. Minas Tesfagaber från Luleå frågar coacherna hur han ska orka med både träning och plugg. Du får också träffa Bader Alemam och Rebecca Livaniou som på två helt olika sätt kämpar för en plats på Sveriges dansscener. Dessutom gör vi ett besök på Solskensskolan där kuratorn har ett förtroligt samtal med en ångerfull elev.
  • Originaltitel: Gymnasieångest : Om panikångest, Youtube-kanaler och dans
  • Bolag: Massa Media för UR
  • Medverkande: William Spetz, Clara Henry, Allayawan Nazari, André Sandberg, Therese Lindgren, Bader Aleman, Rebecca Livaniou
  • Produktionsår: 2015