UR Samhällskunskap

Familjen - syntolkat : Kärlek

Vad är kärlek egentligen och hur kan man hålla liv i en parrelation trots allt vardagsbestyr? Blir det tråkigt eller rent av enklare om man som Luther betraktar äktenskapet som ett företag? Vilken roll spelar jämställdhet och att dela lika på tiden med barnen för att kärleken ska leva stark? Vi besöker några familjer i Göteborg, Huddinge och Limhamn som berättar om hur deras vardagsliv ser ut. Samtal om äkta kärlek och familjeliv med Ann Heberlein, trebarnsmor, etikforskare, och författare; Augustin Erba, tvåbarnsfar, journalist och författare och Bosse Löthén, fembarnsfar, journalist och musiker.