Vänligen logga in för att se på film
UR
Teknik
Fabriken : Love is blind-Ola: om drev som marknadsföringsmetod
Upprörda tyckanden om den spirituelle Ola i realityserien Love is blind har dominerat svenska sociala medier-flöden i veckor. Både tv-tittare och Netflix själva har ingått i åsiktskören, men nu anas en baksmälla runt hörnet. Engagemanget är en pr-mässig succé, men till vilket pris? I veckans avsnitt undersöks drevet som fenomen och hur effektivt det är som marknadsföring. Gäster: Jeanette Fors-Andrée, medierådgivare, och Jack Werner, journalist.- Originaltitel: Fabriken : Love is blind-Ola: om drev som marknadsföringsmetod
- Bolag: UR
- Medverkande: Emilie Roslund, Jeanette Fors-Andrée, Jack Werner
- Produktionsår: 2025
- Ämnen: Information och media Teknik Kommunikations- och informationsteknik
- Målgrupper: Vuxenutbildning
- Speltid: 29 min
- Tillgänglig till: 2027-06-30