Vänligen logga in för att se på film
UR
Psykologi
Fabriken : Älskade och hatade - nyhetsnotisernas inverkan på våra liv
40 procent av svenskarna tar regelbundet del av pushnotiser från nyhetsmedier. Studier från Göteborgs universitet visar också att knapphändig information om en nyhetshändelse kan skapa ökad oro hos läsaren. Hur påverkar notiserna vårt mående – och journalistiken? Gäster är psykolog Björn Hedensjö och Elin Wieslander som arbetar på Aftonbladets onlinedesk. Sidekick: Ayan Jamal- Originaltitel: Fabriken : Älskade och hatade - nyhetsnotisernas inverkan på våra liv
- Bolag: UR
- Medverkande: Soraya Hashim, Björn Hedensjö, Elin Wieslander, Ayan Jamal
- Produktionsår: 2024
- Ämnen: Information och media Massmedier Psykologi
- Målgrupper: Vuxenutbildning
- Speltid: 33 min
- Tillgänglig till: 2025-11-14