Didaktorn : Gamification för elever med NPF
Gamification är ett strålande sätt att anpassa lektioner och feedback så att det passar elever med NPF-diagnoser. Det menar Adam Palmquist, IKT-pedagog på Karlaskolan i Göteborg, en del av Magelungenkoncernen som har flera skolor med inriktning mot just elever i behov av särskilt stöd. Här delar Adam Palmquist med sig av sina erfarenheter och tankar kring att använda sig av gameification, eller spelifiering som det också kallas. Han ger konkreta och praktiska exempel på hur det går att använda sig av det i sin undervisning.- Originaltitel: Didaktorn : Gamification för elever med NPF
- Bolag: UR
- Medverkande: Natanael Derwinger, Adam Palmquist
- Produktionsår: 2017
- Ämnen: Pedagogiska frågor Didaktik och metod Specialpedagogik Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
- Språk: Svenska
- Speltid: 19 min
- Tillgänglig till: 2025-06-30