UR Svenska

Bokmässan 2024 : Äldre läser – läs hela livet

"Äldre Läser - läs hela livet" är Läsrörelsens landsomfattande satsning som pågår under 2025 och 2026 och påannonseras i år. Genom projektet vill man öka läsningen över hela landet - och över generationsgränserna. I samtalet medverkar: Anders Ohlsson, professor i litteraturvetenskap, Ewa Samuelsson, ordförande för Svenskt demenscentrum, Ingmar Skoog, professor i psykiatri och föreståndare för Centrum för åldrande och hälsa, Ingrid Sanderoth, ordförande i föreningen Allas barnbarn Sverige, och Jonatan Lamy, vice ordförande i Sveriges elevkårer. Moderator: Marianne Rundström. Inspelat den 26 september 2024 på Svenska mässan i Göteborg. Arrangör: Läsrörelsen och Bokmässan med stöd av Jane och Dan Olssons Stiftelse för Sociala Ändamål.
  • Originaltitel: Bokmässan 2024 : Äldre läser – läs hela livet
  • Bolag: UR
  • Medverkande: Marianne Rundström, Jonatan Lamy, Ingrid Sanderoth, Ingmar Skoog, Ewa Samuelsson, Anders Ohlsson
  • Produktionsår: 2024