Spelfilm Barnfilm

UPPDRAG - RÄDDA JULTOMTEN

Den påhittige och lite tokige tomtenissen Bernard drömmer om att bli uppfinnare. Hittills har det inte gått så bra och de andra nissarna skrattar gott åt alla hans misslyckanden. När jultomten blir kidnappad av den onde Neville Baddington, och hans minst lika elaka mamma, ser Bernard sin chans att visa vad han går för. De två skurkarna vill avslöja hur tomten lyckas dela ut alla julklappar under en enda natt, något Bernard redan vet. Tomten använder sig av en tidsmaskin som hjälper honom att resa tillbaka i tiden för hinna dela ut alla klappar i tid. Denna maskin beslutar sig Bernard nu att ta till hjälp för att stoppa kidnappningen och rädda julen.
  • Originaltitel: SAVING SANTA
  • Produktionsland: GBR
  • Bolag: Scanbox
  • Regissör: Leon Joosen; Aaron Seelman