Spelfilm Drama

TORKEL I KNIPA

Torkel går i sjätte klass, en halvmobbad "flickpojke" vars enda vän alltid går med ett järnrör i fickan, "för man vet aldrig vad som kan hända". Torkel har det inte så lätt och för att få vara med i gemenskapen stämmer han in i mobbningen av klassens hackkyckling Feta-Doris. Att till och med Torkel hoppar på henne är mer än vad Doris klarar och det får ödesdigra konsekvenser. Samtidigt får Torkel mystiska dödshot och den nya lärarvikarien Gunnar verkar inte ha rent mjöl i påsen! Ingenting är vad det synes vara! TORKEL I KNIPA är en sanslöst rolig animerad komedi om hemlig förälskelse, en psykopatisk mördare, järnrör, cocktailtilltugg och om vänskap som ställs på hårda prov!
  • Originaltitel: TERKEL I KNIBE
  • Produktionsland: DNK